luni, 26 octombrie 2009

21 . NU eutanasiei DA ingrijirilor paleative

21 . NU eutanasiei DA ingrijirilor paleative
Crestinul, cand este grav bolnav, isi gaseste refugiu in iubirea si providenta lui Dumnezeu, dar nu uita sa ceara si ajutorul stiintei. Nici indiferenta, nici fatalismul, nici panica si nici deznadejdea n-au loc viata rcredinciusului Astfel, accepta cu rabdare boala sa, incercand sa castige un folos duhovnicesc, pentru ca boala este o invatatura de mare valoare.
Suferintele, durerile si incercarile, in general, sunt date omului sau permise de Dumnezeu pentru urmatoarele scopuri binefacatoare :
a)ca o incercare a omului"Ca pe aur in topitorie, asa i-a lamurit” Intelep lui. Solomon 3, 6) ;
b) pentru cainta : "Doamne, pe Tine Te-au cautat si in vreme de restriste.(Isaia 26, 16) ;
c) pentru umilinta : "Si pentru ca sa nu ma trufesc cu maretia descoperirilor, datu-mi-s-a mie un ghimpe in trup, un inger al satanei, sa ma bata peste obraz, ca sa nu ma trufesc" (II Cor. 12, 7) ;
d) pentru dovada simpatiei si iubirii din partea celor care nu su¬fera, pentru cei care sufera ;
e) pentru cinste si slava celor care rabda si lupta pana la sfarsit : "Fericiti cei prigoniti pentru dreptate, ca a lor este imparatia ceruri¬lor" (Matei 5, 10)
f) pentru aratarea atotputerniciei lui Dumnezeu (Vezi cazul orbu¬lui din nastere) ;
g) pentru pedeapsa. De exemplu, plagile trimise de Dumnezeu lui Faraon ;
si pentru alte multe scopuri.
In consecinta, credinciosul trebuie sa rabde cele date de Dumnezeu prin cainta, deoarece,dupa invatatura crestina, nu exista pacat care nu poate fi iertat de El.
Incredintandu-ne in mila si iubirea lui Dumnezeu, ajungem la concluzia ca niciodata nu avem dreptul sa intervenim cu brutalitate in scoaterea vietii celui suferind, avand ca pretext mila sau compatimirea lui. Exemplu ne-a dat insusi Mantuitorul "tamaduind toata boala si toata neputinta in popor" (Matei IV, 23) si "umbland toata viata Sa, facand binesi vindecand pe toti" (Fapte 10, 38).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu